Poranek człowieka sukcesu – jak rozpocząć dzień pełnym energii?

Po raz kolejny zaspałeś i biegasz po całym mieszkaniu, które wygląda jak po przejściu tornada? Wybiegasz na przystanek we wczorajszej koszuli i z burczącym brzuchem? Nie tak miał wyglądać ten poranek. Co znów robisz nie tak? Jak rozpocząć dzień, który zaowocuje samymi sukcesami?

Unikaj drzemek

Kilkukrotne przestawianie budzika to największy grzech wielu z nas, jednak nie zdajemy sobie sprawy jaką krzywdę nam wyrządza ten nawyk. Taki przerywany sen wpływa negatywnie na pracę mózgu, który jest skołowany i nie wie czy pora spać czy wstawać. Może to powodować nawet problemy z koncentracją i zasypianiem. Dlatego o wiele korzystniej jest wyskoczyć z łóżka wraz z dźwiękiem budzika. Poza tym, te kilkanaście minut można wykorzystać o wiele bardziej efektywnie, np. na przygotowanie pysznego śniadania.

Śniadanie mistrzów

Wspominając o pobudce nie można zapomnieć o pierwszym i najważniejszym posiłku dnia. Śniadanie zaleca się spożyć najpóźniej godzinę po przebudzeniu. Aby wspomóc pracę rozleniwionego metabolizmu , a zarazem rozbudzić nasz układ pokarmowy, wypij szklankę wody z cytryną tuż po usłyszeniu budzika. Kiedy już dojdziesz do siebie, sięgnij po produkty zawierające białko i węglowodany, które dostarczą ci energii na cały dzień. Świetnie sprawdzi się jajecznica z kromką pełnoziarnistego chleba lub owsianka na mleku z sezonowymi owocami. Po takim śniadaniu bez problemu zrealizujesz wszystkie zaplanowane zadania.

Bez kawy ani rusz!

Oczywistym jest, że śniadanie to podstawa, jednak nie będzie pełne bez wypicia ulubionej kawy. Sięgnij po filiżanki do espresso i przygotuj pyszną, aromatyczną kawę, która natychmiast postawi cię na nogi nawet po nieprzespanej nocy. Zawarta w niej kofeina działa nie tylko pobudzająco, ale także wpływa pozytywnie na koncentrację. Warto jednak pamiętać, aby nie przekraczać dziennego limitu 5 filiżanek espresso. Może to wywołać problemy z sercem i bezsenność.

Poranny rozruch

Podobnie jak kofeina zadziałają endorfiny, które wydzielą się podczas porannego treningu. Jeżeli pracujesz większość dnia w trybie siedzącym, weź porządny rozbieg wykonując lekkie ćwiczenia, które pobudzą twój układ krążenia. Może to być krótki jogging lub jazda na rowerze. Dla głodnych wyciszenia i relaksu zaleca się jogę, która również jest świetnym sposobem na rozbudzenie.

Stwórz harmonogram

Masz dużo na głowie i nie masz pojęcia jak sobie poradzić z taką ilością zadań do wykonania? Poranne przygotowania są idealnym momentem na zaplanowanie harmonogramu dnia. Spisz w punktach co powinieneś załatwić, co jest priorytetem, a co można ewentualnie przesunąć na kolejny dzień. Możesz też użyć aplikacji mobilnych, które zadbają, abyś o niczym nie zapomniał.

Chwytaj chwilę!

W dzisiejszych czasach mało kto celebruje poranki i cieszy się każdą chwilą spędzoną w domu. Ustaw budzik na pół godziny wcześniej i daj sobie czas na delektowanie się śniadaniem, przejrzeniem prasy i rozmowę z bliskimi. Cały dzień będziesz biegać w poszukiwaniu kolejnych wyzwań, więc skorzystaj z chwili spokoju i ciesz się nią.

Dodaj komentarz