Relaks po pracy – jak efektywnie odpoczywać?

Praca na etacie potrafi dać w kość, szczególnie kiedy nasze stanowisko wiąże się z ogromną odpowiedzialnością i stresującą atmosferą panującą w biurze przez cały dzień. Wczesne wstawanie i nadgodziny tylko pogarszają nasz stan ducha, a kondycja fizyczna wręcz kuleje. Co zrobić, aby po wyjściu z biura w pełni odpocząć, a jednocześnie nie zaniedbując przy tym naszych obowiązków domowych?

To bardzo proste!

Energetyczna drzemka

We wschodniej części naszego globu oraz w krajach Europy południowej drzemka jest wpisana już na stałe w kulturę pracy. Wiele badań potwierdza jej pozytywne działanie na nasz organizm oraz ogólne samopoczucie. Niestety w Polsce jeszcze nie jest aż tak popularna, a wręcz przeciwnie. Traktuje się ją jak stratę czasu. Często ludzi drzemiących w ciągu dnia uważa się za dziwaków, a nawet leniuchów migających się od pracy, jednak nie powinno nas to zrażać do tej formy wypoczynku w ciągu dnia. Optymalny czas trwania drzemki to 15 minut, które potrafi zdziałać cuda. Po skończonej pracy znajdź sobie wygodne i przyciemnione miejsce, w którym będziesz mógł odpocząć. Wycisz lub wyłącz wszystkie urządzenia, abyś mógł się w pełni zrelaksować. Świeżość umysłu i rozluźnienie gwarantowane!

Chwila przy kawie

Picie kawy jest kojarzone z poranną częścią dnia, kiedy to chcemy jak najszybciej pobudzić się do działania. Możemy jednak delektować się jej smakiem również po pracy. W ramach popołudniowego relaksu warto sięgnąć po filiżanki do cappuccino i rozkoszować się wolną chwilą tylko dla siebie. O tej porze unikaj mocnego espresso, które może wywołać problemy z zasunięciem i zawroty głowy. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie wybranie cappuccino, cafè latte lub delikatnej kawy zbożowej, które nie spowodują gwałtownych skoków ciśnienia.

Rusz się!

Spędzanie ośmiu godzin w pozycji siedzącej jest zabójcze dla naszego organizmu, który dodatkowo bardzo się rozleniwia. Cierpi nie tylko nasz kręgosłup, stawy i kolana, ale także układ krwionośny oraz trawienny, które znacząco zwalniają swoje funkcjonowanie. Pracując w trybie siedzącym zaleca się godzinne treningi co najmniej cztery razy w tygodniu. Wybierz aktywność fizyczną, która nie będzie dla ciebie katorgą, bo to tylko zniechęci cię do ruchu. Jeżeli nie lubisz siłowni czy joggingu, to wyjdź na rower lub spacer z bliskimi. W letnie upały świetnym rozwiązaniem będzie wybranie się na basen, co zadziała relaksująco i dostarczy ci orzeźwienia.

Kolacja w rodzinnym towarzystwie

Zazwyczaj całe dnie ciężko pracujemy i jesteśmy na tyle zajęci, że nie mamy nawet czasu na przerwę i poświęcenie chwili dla naszych bliskich. Praca jest po to, aby móc żyć, a nie na odwrót. Kiedy wieczorem już znajdziemy moment na zwolnienie tempa, postarajmy się celebrować takie chwile i zabrać rodzinę na przepyszną kolację. Oczywiście taki sposób relaksu wymaga większych środków finansowych, więc aby uchronić twój portfel przed większym wydatkiem wybierz jeden dzień w tygodniu, kiedy pozwolicie sobie na jedzenie na mieście. Pozytywnym skutkiem ubocznym będą czyste naczynia, których nie trzeba będzie zmywać.

Dodaj komentarz